24 Ağustos 2012 Cuma

Gel Gelelim

Yaz bitiyor, bazı durumlar ciddileşmeye başlıyor. Özellikle iş durumu tabi... Gitcem gitcem dedim her an gidebilirim dedim kaldım buralarda iyi mi? İyi oldu diyemem ama sabır denemeleri konusunda iyi yol katettiğimi söyleyebilirim. Her zaman ki gibi gelişen olaylar üzerine yaptığım, eleştiriler, incelemeler için de yeterli zamanımın var olduğunu söylemeliyim. Bi de ya zamanım olup da düşünemeseydim dimi? aman diyeyim.

Zamanı olsun olmasın plan yapmayan düşünmeyen insanlar da var şu hayatta neyse ki benim kadar hatta benden iyi yaşıyorlar şu hayatı. Başkasına layık olduğu düşünülen işlerde çalışıyorlar falan. O kadar kayıtsızlar ki yardım almaktan hiç çekinmiyorlar sonra da yardım aldıkları kişinin hayat planının da üzerine konuveriyorlar. Soran olursa da der ki ben hayatı öyle akışına bırakmıştım... Kendini akışa bırakmış bir şekilde yaşıyorlar.

Peki ya akışa bırakmadan kontrollü yaşayan plan yapanlar onlar da yaşıyor bir şekilde. Benim gibileri soracak olursanız sağa sola kaptırıyorlar hayallerini, planlarını sonra da salak gibi başkalarına üzülüyorlar. Akıl fazlası olduğunu düşünüp başkasına akıl verirken kendisini yolda yaya bırakıyorlar. İşte burdan bu model insanlara demem o ki "az laf çok iş" beyler. Siz siz olun böyle tuzaklara düşmeyin. Bu bence kaderin tuzağıdır. Başkasıyla meşgul olup onu düze çıkarmaya, ona yormaya adarken kendinizi bir bakmışsınız siz hiç olup gitmişsiniz. Diğer düşünce de şudur ki acaba sabrınız mı deneniyordur? Ha ben onu bilemem. Onu benim gibi Allah'tan sabır, güç, kudret dilemeden önce düşünseydiniz. İstersen senin sabrını, gücünü geliştirmen için başına verir işte böyle şeyler! sonra da dersin ki "ben nerde yanlış yaptım ?"

Bu hayatta hemen başarılı olmak istiyorsan kendini birilerine teslim edeceksin sesini de çıkarmıcaksın. Sonrasında ama önüne başka bir engel çıkınca aşamazsan da işte o zaman karışmam. Çünkü o zaman ben oralarda bi yerlerde durup sen düşerken seni tutmayı beklemeyeceğim. Kesin planlar yapmaya çalışarak Allah'ın çizdiği yola karşı gelmiş gibi durabilirim ama biliyorum iyi niyetim beni doğru yola sokacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder