18 Kasım 2013 Pazartesi

Film izleme sezonunu açmak

Bu blogu yazmaya başlamamdaki en büyük amacım okuduğum kitap, izlediğim filmleri konuları üzerinden giderek yazmaktı. Sonra tabi ki istikrarımı kaybederek film izlememeye başladım. oldum olası film izleme düşüncesi bana sıkıntı verir ya kötü çıkarsa ya oturur başına yapacağım işi unutursam falan derken.. Artık sezonu açmaya karar verdim. Aslında sezonu bugün değil daha öncesinde açtım ama bugün bi yazasım geldi. çünkü bu akşam ki film çok derin bir film Forrest Gump..

Filmin kendi bi derinliği olsa da benim için de varlığı önemli bir film. Yeni evime misafir gelmiş olan ve hayatımdaki değerini yeni anladığım (ve ardından uzaklaştırdığım) kişiyle izlemeye başlamıştık bu filmi iki ay olacak ki son yarısını bugün izledim ve bitirdim. Tamam biliyorum buraya kadar ne blog ne film yazısı oldu biraz günlüğü andırdı ama o günü hatırlayınca biraz duygusala bağladım.

Film çok manidar oldu ama gerçekten hem onla olan ilişkim hem hayatımın akışı...
Bi yandan hayatta savruluyor muyuz yoksa kader mi derken? bir yandan korkusuzluk engelleri kırmak derken bu akşam bu filmin karşısında oturuyor buldum kendimi.

Şahsiyetime en acıklı gelen şey ise Jenny'nin kendini bulacak diye acı çekerek dönüp dolandıktan sonra ölümüne az kala saadetine erişmesiydi. Benim de son zaman ki modum olan sırt çantamı alıp gideceğim "find myself" kafası olmasından dolayı içim bi tuhaf oldu.

Ve diğer etkileyici sahne ve karakter ise lutenıt dan, karides teknesinde kasırga koparken teknenin tepesinde sözüm ona Allah'la kapıştığı gün. Küfretmesi sözleri bi kenara o andaki ana tema, o andaki hissiyat pek bir etkiledi beni. O cesaret, normal insanların yaşadığı korku dolu o anda yaşanan adrenalin yükselmesi ve coşma belki de kafamın içinde en az onun kadar coşmuşumdur.

Bu etkileyici sahne ve kişiliklerin çoğu tabi ki de kendim de bulduğum parçalardandı.

Diğer son olay ise akıllı olmayan (not smart) Forrest Gump, salt düşüncenin, düz mantığın, çocuksu duygunun sevginin simgesi. akıllı değilim ama sevmeyi biliyorum deyip atar yapabilmesi. o da içimde bıraktı bir şeyler bu akşama ve malum o akşama dair.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder