7 Eylül 2011 Çarşamba

Sahaflar Haftası! (Aman Diyim)

Sahaf deyince küçüklüğümden beri hep aklımda dolu dolu ucuz kitaplar gelir. Kitap evlerinde bulunamayacak eski değişik kitaplar, dergiler, resimler...Kitap dergi dediğimiz şey dipsiz kuyu gibi benim aklımın eremeyeceği pek çok şey var. Akıl hocalığı yapacak birini bulamadım daha doğrusu aramadım o yüzden kitap da arıyorum o insanı. Kitabın yazarı olur karakteri olur kendime yakın gördüğüm herkes olabilir maksat yeni insanlar yeni olaylar bilmek tanımak olsun.

 6-18 Eylül tarihleri arasında gerçekleşen sahafları haftası beyoğlunda kurulmuş dün ben de tabi eksik kalmayayım zaten sıkılıyorum hemen gideyim dedim. Aslolan tabi ki Beyazıd'taki sahaflar olsa bile ben heralde ayağıma yakın diye hep Beyoğlu'nda balık pazarının oradaki sahafı dolaşırım. Her kapıdan girişimde bi heyecanlanırım değişik bir şeyler bulacağım diye ya elim boş yorgun argın dönerim ya da elimde dolu ama gereksiz şeylere para harcadığım için hüzünlü.

Ben bu sahafları anlayabilmiş değilim. Adama kitabı satmaya kalksan sana vereceği para tane başı en fazla 3 lira (sıradan bi kitapdan bahsediyorum) satışlara gelince 10-15 belki de daha fazlaya çıkıyor fiyat. Tamam sonuçta ikinci el kitap pazarı karışık bi iş alıyorsun da gideri var mı yok mu, onlar da nasıl kazanıyor nasıl ediyor ben de pek akıl erdirebilmiş değilim. Ama bildiğim şu ki kitap siteleri olsun, kitap evleri yayın evleri olsun sürekli kampanya da maximum 5-6 liraya kitap satabilirken, sahafların sıradan (yani tarihi bi önemi falan vardır o ayrı) kitapları 10 liranın hatta 5 liranın üstüne çıkarmaması gerektiği. Zaten yığın yığın kitap getirmişin oraya onlar 5-10 tl arası gitmeyecek indir işte bu kadar mı zor ya. İndir de bi piyasa hareketlensin. Gerçekten bazen kitabın ikinci eli ile kitap yurdu fiyatı yarışır oluyor. Ha bir de adı sanı bilinmeyen bir sürü kitap bazıları koymak için koymuş biraz konuya bir şeye göre dizilse daha rahat bakılsa...

Her şeye rağmen sahafın en sevdiğim yeri dergiler. Son iki seneninkileri de bulduysan eğer oh mis işte onlar koleksiyonluk oluyor. Gene de her sene heyecanlanıyorum işte sahaflar haftası denince, neyse neyse heyecan iyidir işte ya bıkarsam o zaman fena.


anlık heves olmayan bir şeyim var onu da böyle saçma sapan dile getirir akıl veririm işte hehe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder